Osztály: | Magyar Zenetörténeti Osztály |
Fokozat, beosztás: | PhD, tudományos főmunkatárs; főszerkesztő, Studia Musicologica |
Email: | Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Szoba: | 281 |
Telefon: | (1) 214-6770 / 281 |
Életrajz
Születési év:
- 1980
Felsőfokú végzettség:
- muzikológus/tanár, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2003
Tudományos fokozatok:
- PhD, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Doktori Iskola, 2010
Kutatási terület:
- Liszt, Jacques Offenbach zenéje, zenés színház
Bozó Péter (sz. 1980) zenetörténész. 2006 óta dolgozik a Zenetudományi Intézet Magyar Zenetörténeti Osztályán. PhD doktori fokozatát a budapesti Zeneakadémián szerezte 2010-ben, egy Liszt dalainak szentelt és weimari forrástanulmányokon alapuló értekezéssel, amely 2017-ben A dalszerző Liszt címmel, könyv formájában is megjelent a Rózsavölgyi és Társa kiadónál. OTKA (PD 83 524; 2010‒2013), NKFIH (PD 124 089; 2017‒2020), TÁMOP (2013) és Bolyai János posztdoktori ösztöndíjasként (2014‒2017) az operett párizsi kezdeteiről és magyarországi gyakorlatáról folytatott kutatásokat. Jelenlegi második Bolyai-ösztöndíjasként Offenbach rondónak nevezett darabjait kutatja, tágabb zenetörténeti összefüggésben, emellett 2018 áprilisa óta a Studia Musicologica című nemzetközi zenetudományi folyóirat főszerkesztője.
Publikációk
Legfontosabb publikációk:
Péter Bozó: „’Die Zauberflöte, eine Operette in zwey Aufzügen’: on the 18th-century Prehistory of a Genre Designation”, in Ivano Cavallini, Jolanta Guzy-Pasiak and Harry White (eds.), Music, Migration and European Culture (Zagreb: Croatian Musicological Society, 2020), 305‒316.
Péter Bozó: „Wagner’s Influence on Bartók Reconsidered: The Case of the Wooden Prince”, in Stanislav Tuksar and Monika Jurić Janjik (eds.), The Great War (1914‒1918) and Music (Zagreb: Croatian Musicological Society, 2020), 149‒162.
Péter Bozó: „Offenbach and the Representation of the Salon”, in Anja Bunzel and Natasha Loges (eds.), Musical Salon Culture in the Long Nineteenth Century (Woodbridge: Boydell Press, 2019), 139‒152.
Péter Bozó: „Der Fall Wagner: Hans Richter and the Composer’s Reception in the Hungarian Satirical Magazine Borsszem Jankó”, Czech and Slovak Journal of Humanities: Musicologica 2 (2019), 31‒44.
Péter Bozó: A dalszerző Liszt [The Song Composer Liszt] (Budapest, Rózsavölgyi és társa, 2017).
Péter Bozó: “Musical Migration and Cultural Transfers at the Budapest Folk Theatre: The Case of József Conti (Cohn; 1852‒1905)”, in Musical Migration and Cultural Transfers: Glazbene migracije i kulturni transferi (Zagreb, Hrvatsko Muzikolosko Drustvo, 2016), 301‒315.
Péter Bozó: “Turandot on the Budapest Operetta Stage”, in Stanevičiūtė Rūta, Povilionienė Rima (eds.), Sociocultural Crossings and Borders: Musical Microhistories (Vilnius, Lithuanian Academy of Music and Theatre, 2015), 53‒72.
Péter Bozó: “Liszt as a Song Composer, 1839‒1861”, in Péter Bozó (ed.): Space, Time, Tradition: Studies Undertaken at the Doctoral School of the Budapest Liszt Academy (Budapest, Rózsavölgyi és Társa, 2013), 149‒179.
Péter Bozó: „Fragmente nach Dante, Lamenti nach Tasso: Beiträge zur Genese des Italienischen Jahrganges der Années de pélerinage“, Studia Musicologica 48/1‒2 (2007), 61‒78.
Péter Bozó: “Liszt’s Plan for a German Année de pèlerinage: ‘Was ist des Deutschen Vaterland’”, Studia Musicologica 44/1 (2006), 19‒38.
Összes publikáció: Magyar Tudományos Művek Tára