Könnyűzene – Könnyű zene? Magyar populáris zene a 20-21. században (2014. január 31. – február 1.)
A konferencia meghívója, részletes programja
A konferencián elhangzott előadások szövegei
Loch Gergely: „A szeretőm egy szerecsen”. Adatok egy kuplé történetéhez
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Rainer Künzler: Berlin ist richtig und mégis a mi Pestünk a legszebb? Magyar-német kapcsolatok a tánc- és operettslágerekben 1926 és 1945 között
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Riskó Kata: A városi cigányzenekarok játékstílusa a 20. században
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Zipernovszky Kornél – Halkovics Dorottya: A források hatása Molnár Antal jazzfogalmának alakulására Jazzband című könyvében és más írásaiban
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Simon Géza Gábor: Bacsik Elek: az első 22 év. Mária Valéria Új-teleptől a Zeneakadémiáig (1926–1948)
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Retkes Attila: Különös metamorfózis: cigányzenéből jazz
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Szabó Ferenc János: Valójában milyen is a „könnyed operett-stílus”?
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Imre Zoltán: A Másik színpadra állítása – Sylva transzformációi (Die Csárdásfürstin) 1915–1921
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Bozó Péter: Egy „nem könnyű” operett. Huszka Jenő − Háy Gyula − Fischer Sándor: Szabadság, szerelem (1955)
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Heltai Gyöngyi: Az aczéli kultúrpolitika zenés színházi preferenciái. A Fővárosi Operettszínház válsága 1956 után
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Csatári Bence: Az állampárt tevékenysége a könnyűzenei élet terén
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Dalos Anna: „Nem várok holnapig!” Egy feminista olvasat-kísérlet
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Ring Orsolya: „Törd a kerítést s a falakat át...” Az Orfeo Zenekar két éve (1971–1972)
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Ignácz Ádám: Komolyzenei hatások a hatvanas-hetvenes évek magyar beat- és rockzenéjében
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Tóth Eszter Zsófia: Szubkultúrák az 1980-as években
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Hajnóczy Csaba: Víg Mihály filmzeneszerzői munkássága
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Tófalvy Tamás: Zene, technológia és kultúra társadalmi konstrukciója
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Feischmidt Margit: Nemzetélmény és szélső-jobboldali ideológia a populáris zenei színtéren
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Barna Emília: Lehet-e népszerű az alternatív? Legitimációs diskurzusok a 21. századi magyar alternatív zene körül
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt
Kusz Veronika: 21. századi Beckmesserek. A könnyűzenei előadó művészet kritikája egy televíziós tehetségkutató műsorban
A tanulmány teljes szövege • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt