Zene és zeneélet a 20. századi Magyarországon (2021. május 6–7.)
A konferencia meghívója és részletes programja
A konferencián elhangzott előadások szövegei
2021. május 6. csütörtök
Péteri Lóránt: „Felemás” és „hibrid”. Ligeti György nyilatkozatai a népzenei feldolgozásokról (1951)
Kerékfy Márton: Ligeti György fiatalkori rádióelőadásai
Horváth Bálint: Kurtág és a román népzene
Szabó Ferenc János: „Tanúim lesztek.” Hangfelvételek az 1938-as Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusról
Murvai-Bőke Gabriella: Vásárhelyi Zoltán karnagyi portréja. A dalárdától a hivatalos férfikarig
Szabó Balázs: Bartók 2. zongoraversenyének magyarországi recepciója (1933–1958)
Németh Zsombor: Bartók Béla 6. vonósnégyesének magyarországi bemutatója
Ignácz Ádám: Beatles-feldolgozások a kádári Magyarországon
Wagner Sára: A szocialista zenei underground jelentéstartománya: a jazzrock és a progresszív rock „ellenállása”
2021. május 7. péntek
Andrea van der Smissen: Kassák és Lukács esztétikájának elemei Kadosa Pál és Szelényi István írásaiban az 1920-as és 1930-as években
Rákai Zsuzsanna: Napkelet és Nyugat. Kritika és közönség viszonya a két háború közti Magyarországon
Dalos Anna: Veress Sándor elfeledett ifjúsága
Riskó Kata: „Utálatos, németes szó.” Szabolcsi, Kodály és a verbunkos fogalma
Papp Ágnes: Az ezredéves kiállítástól a bécsi döntésekig: 16–17. századi magyarországi zenetörténeti források és kutatásuk
Ozsvárt Viktória: „A stílus elavult, de az intonáció soha!” Az aszafjevi intonáció-fogalom jelentésének változásai Magyarországon és Nyugat-Európában
Kaczmarczyk Adrienne: Rendek és trendek Liszt Zeneműveinek Új Kiadásában (1970–2021)
Molnár Szabolcs: Budapesti operaklíma A kékszakállú herceg vára előtti években
Kelemen Éva: „Szellemes és szeszélyes.” Ticharich Zdenka zenei arcképe
Loch Gergely: A sas hátán utazó kismadár. Bartók Béla, Szőke Péter, Csenki Imre és a pettyes fülemülerigó
Lőwenberg Dániel: Egy dallam két arca: Weiner Leó Rókatánc és Veress Sándor Nógrádi verbunkos című műveinek közös gyökerei